Uncategorized

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۹

روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۹ به کدوم سمت میره و چه تغییراتی رو بوجود میاره.

بازاریابی محتوا

دنیای بازایابی هر روز در حال تغییر و تحوله. وسیله و فناوریای جدید ظهور می کنن و صاحبان ایده های جدید، فوت وفنای تازه ای رو به چرخه این صنعت وارد می کنن و کیفیت به کار گیری از وسایل بازاریابی هم همیشه رو به زیاد شدنه.

ایده

همه اینا به این دلیله که مخاطبان روزانه در برابر محتوای بیشتری قرار دارن تا اونا رو پردازش کنن. بررسی روند بازاریابی محتوا نشون میده در بین همه این تغییراتی که طی چند سال اتفاق افتاده، یه چیز قطعیه؛ بازاریابی محتوا واسه موندن اومده.

در واقع، در سال گذشته، برآورد شده که صنعت بازاریابی محتوا تا سال ۲۰۲۱، ارزشی بیشتر از ۴۰۰ میلیارد دلار داشته باشه.
دلار
هم اینکه، همونطور که این روند بازاریابی محتوا روز به روز در حال پیشرفته و راه و روشامون بالغ تر می شن، روندهای زیر که در ادامه مقاله به معرفی اونا می پردازیم، طوری شکل می گیرن که شرکتا (و البته مخاطبان اونا) در سال ۲۰۱۹ محتوا تولید و ازش استفاده می کنن.

سرفصل محتوا

    • ۱- بازاریابی محتوا، قلب بازاریابی میشه
    • ۲- روش هدف دار بازاریابی محتوا لازمه
    • ۳- موفقیت مشتری به عنوان یه نتیجه کار در بازاریابی محتوا ظاهر می شه
    • ۴- تحقیق، تحقیق، تحقیق
      • درک
      • هدف
      • لحن
      • مخاطباتون مهم هستن
    • ۵- قیف بازاریابی در بازاریابی محتوا تغییر شکل میده
    • ۶- تولید محتوا در هر موضوعی راه خاص خود رو داره
    • ۷- یادتون باشه! تولید محتوا ناجور می تونه شما رو احمق جلوه دهد!
    • احمق

  • ۸- انتشار درست محتوا، کلید رسیدن به موفقیته
  • ۹- محتوای حود رو سئو کنین
  • کلام آخر

۱- بازاریابی محتوا، قلب بازاریابی میشه

کلا با بررسی روند بازاریابی محتوا در چند سال گذشته متوجه میشیم، بازاریابان، از بازار یابی محتوا به عنوان یه وسیله جانبی در کنار پروژه های خود استفاده می کردن. ب

یشتر از این که نقشی اساسی در بازاریابی داشته باشه، امتیازی بود که بازاریابان در کنار پروژه های خود و مسئولیتای روتین و سنتی خود و در صورت داشتن زمان اضافی از اون بهره می بردن.

اما این روند تغییر کرد. در وقتی که بازاریابی سنتی از وسیله های یه طرفه واسه تحریک مصرف کننده استفاده می کنن، برندای موفق می دونن که بازاریابی محتوا، پنجره ای واسه ازتباط دو طرفه میان اونا و مخاطبانه طوریکه هیچ روش دیگری تا قبل از اون به این اندازه مؤثر نبوده.

محتوا یکی از بهترین وسیله های مورد استفاده واسه کسب اعتماد، ایجاد یه نام تجاری، افزایش ترافیک سایت، هدایت مخاطب به سایته و از اونجایی که امروزه خیلی از کسب وکارها روش هدف دار بازاریابی خود رو براساس همین معیارها مثل ایجاد نام تجاری، ترافیک و… بنا می بذارن میشه نتیجه گرفت که بازاریابی محتوا به مانند قلب خون رو به اجزای بازاریابی اونا تزریق می کنه.

برندایی که درک کرده باشن که محتوا، قلب بازاریابی مؤثر اوناس، در آخر، از اون واسه رسیدن به موفقیت و رونق بخشیدن به کسب و کارشون بهره می گیرن.

۲- روش هدف دار بازاریابی محتوا لازمه

شاید تا امروز تولید محتوای صرف واسه کسب وکارمون کافی بود، شاید احتیاجی به داشتن برنامه دقیق واسه تولید محتوا نداشتیم و داشتن روش هدف دار بازارایابی محتوا فقط به راه ما سرعت می بخشین اما امروز از اونجایی که خیلی از کسب وکارها در این بخش وارد شدن دیگه بدون داشتن روش هدف دار واسه مقابله با رقبا و کنار زدن اونا به موفقیت نمی رسین..

باید توجه داشت که شرکتای جور واجور، اهداف متفاوتی دارن، پس هیچ دو روش هدف دار تولید محتوایی به طور کامل برابر کار نمی کنه.

با این حال، اهداف کلی مانند هدایت مخاطب، سئو و افزایش بازدید در همه روش هدف دارا مشترکه و فرق از اونجایی شروع می شه که شرکتا می تونن روش هدف دارایی رو طراحی کنن تا به طور خاص روی هدفی که بیشتر از همه واسه اونا مهمه، تمرکز کنه.

با تغییر همیشگی روند فروش، محتوا نقش مهمی در جذب مشتریان جدید اجرا می کنه که نباید با اتخاذ روش هدف دارای خاص از اون غاقل شد.

براساس اطلاعات مؤسسه بازاریابی محتوای، ۶۵ درصد از موفق ترین بازاریابان محتوا، یه روش هدف دار مستند دارن. یه آزمایش محتوای ساده به همه شرکتا کمک می کنه تا اهداف اصلی خود رو شناسایی کنن و بتونن با کمک کارشناسان، یه روش هدف دار محتوایی واسه رسیدن به اونا طراحی کنن.

هر چی که روش هدف دار مهم تر می شه، شرکتا بیشتر به وسیله های درست واسه تنظیم اولویتا و برنامه های خود نیاز پیدا می کنن و برنامه های خود رو واسه رسیدن به اهداف مستند می کنن.

۳- موفقیت مشتری به عنوان یه نتیجه کار در بازاریابی محتوا ظاهر می شه

صاحبان برند و کارفرماا بهترین استعدادا و مخاطبان بالقوه رو با منتشر کردن درست و به جای محتوا، در جایی که بهترین و بیشترین مخاطبان آنلاین هستن، جذب می کنن. امکانات بازاریابی محتوا بی پایانه و حالا، ملاک موفقیت مشتری رو هم باید به اونا اضافه کرد.

موفقیت مشتری، روش ایه که در اون شرکتا به مشتریان کمک می کنن بیشترین ارزش رو از اجناس و خدمات اونا دریافت کنن.

در این مرحله شخصی سازی محتوا، دیگه فقطً دقیق شدن و فوکوس کردن روی فروش نیس، بلکه شرکتا طی این روش هدف دار، با ایجاد ارتباطی قوی تر و ارائه ارزشایی به مشتری، اونا رو تشویق به مراجعه دوباره به شما و تکرار خرید می کنن.

جنس محتوایی که واسه ایجاد رضایت و موفقیت در مشتری پس از خرید استفاده کرده می شه از جنس محتوای کاربردی و دستورالعملیه.

دستورالعملی مشتری رو واسه استفاده بهینه از محصول شما راهنمایی می کنه. کلا میشه نتیجه گرفت که اگه تا به امروز واسه مخاطباتون محتوا تولید می کردین، وقتشه که از این پس واسه مشتری هاتون هم محتوا تولید کنین.

۴- تحقیق، تحقیق، تحقیق

اگه می خواین تو یه زمینهٔ تجاری به طور کاملً متفاوت اما مربوط به بخشٔ کاری خود بنویسین، باید قبل از تولید محتوا تحقیقات لازم رو انجام بدین. این تحقیق باید شامل موارد زیر باشه:

درک

درک خوب از موضوع نکتهٔ کلیدی واسه تولید محتوا خوبه. تحقیقات آنلاین، در نشریات و منابع قابل اطمینان باعث می شه که بتونین شناخت خوبی از مطلبی که می خواین بنویسین پیدا کنین.

هم اینکه می تونین با به کار گیری این منابع واسه ارجاعات و بک لینکای بعدی اطلاعات لازم رو جمع آوری کنین.

بک لینک

هدف

هدفتون از تولید محتوا چیه؟ می خواین چیزی رو بفروشین؟ می خواین به گروهی از مردم در مورد یه موضوع خاص اطلاع رسانی کنین؟ باید بدونین که چی رو می خواین بنویسین و واسه چه می خواین بنویسین و بعد شروع به کار کنین…

لحن

قبل از شروع به تولید محتوا کنین باید بدونین که از چه نوع لحنی باید استفاده کنین. تولید محتوا شما باید به شکلی باشه که بتونه به افراد کمک کنه که با خوندن محتواتون به اهداف خود برسن. لحن محتواتون باید متناسب با نوع محتوایی باشه که می نویسید.

مخاطباتون مهم هستن

این فقط موضوع تولید محتوا نیس که مهمه، آدمایی که میخوان محتوای شما رو بخونن هم اهمیت دارن. مردان و زنان سبکای خوندن و شخصیتای متفاوتی دارن پس باید موقع تولید محتوا این موارد رو در نظر بگیرین.

۵- قیف بازاریابی در بازاریابی محتوا تغییر شکل میده

خیلی از شرکتا، طی راه سفر خرید مصرف کنندگان و مشتریان، اونا رو به شکل عجیبی مثل کیف پول می بینن؛ در بهترین حالت، مشتریان ندیده گرفته می شن و در بدترین حالت حتی محکوم هم می شن و سفر خرید اونا تموم میشه.

یه تغییر در ذهینت و یه مجموعه از محتوای با کیفیت بالا این قیف سنتی رو با چیزی مؤثرتر و پایدار تر چایگزین می کنه. این قیف سنتی در حال تغییر شکل دادن به یه چرخه ایه که اولویت اون تعامل همیشگی در روابط میان مشتری و شرکت و معاملاته.

این افزایش دقیق شدن و فوکوس کردن بر تغذیه روابط میان مشتری و شرکت، مخصوصا پس از فروش، باعث می شه که مشتریان شما پایدار باقی بمونن و دوباره به شما مراجعه کنن و حتی دوستان و آشنایان خود رو به شما معرفی کنن.

با محتوا، شما می تونین نام تجاری خود رو تو ذهن مشتری، از یه فروشنده به یه شریک تغییر بدین. وقتی که شما دائم با مشتریان خود در رابطه هستین و با اونا مشارکت می کنین، در واقع اعتماد دوطرفه ایجاد می کنین و با این مشارکت واقعی، قدرت بیشتری واسه مانور دارین.

۶- تولید محتوا در هر موضوعی راه خاص خود رو داره

شاید مهم ترین چیز در مورد تولید محتوا این باشه که لازم نیس که همهٔ متنای سایت، پر از کلمه باشن و در عین حال سرگرم کننده نباشن.

محتوا دارای اشکال مختلفیه که بعضی از اونا در بالا گفتیم. البته راه های دیگه هم هست که می تونین با به کار گیری بقیه شکلای جور واجور محتوا، تعداد کلمات متن خود رو زیاد کنین. می تونین این ویدیو وبلاگ به سایت خود اضافه کنین و اون در کنار بقیه نوشته های خود بذارین.

وبلاگای ویدئویی، نوارهای اطلاعاتی و حتی پادکستا می تونه ارزش افزودهٔ بیشتری به اطلاعات شما بدن و بیشتر از اون چیزی که افراد میخوان اطلاعات در اختیارشون قرار میده. می تونین واسه بهتر کردن متن خود، به نوشته های خود تصاویر، عنوان و فضای خالی و هرآنچه که واسه یه متن لازمه اضافه کنین.

“پس از آماده شدن متن، واسه اطمینان از اینکه متن استاندارهای لازم رو داره، دوباره متن خود رو بخونین.”

آخرین چیزی که واسه بهتر کردن محتوا نیاز دارین، ویرایش خوبه. قبل اینکه محتوای خود رو در سایت منتشر کنین متن رو از نظر اشکالات گرامری و املائی بررسی کنین تا هیچ گونه اشکالی نداشته باشه.

پس از آماده شدن متن، واسه اطمینان از اینکه متن استاندارهای لازم رو داره، دوباره متن خود رو بخونین. حتی می تونین از کس دیگه ای بخواین که کار شما رو نقد کنه و اشکالاتی که ممکنه به چشم شما نیاد رو به شما بگه.

یادتون باشه که محتوا باید روان، آموزنده و دارای نکات لازم باشه. حواستون باشه که متن طولانی و پر اشکال، باعث می شه که مخاطب نتونه منظورتون رو فهمیده باشه. حال وقت اون هستش که اولین قطعهٔ محتوایی خود رو بنویسین چون حالا با تموم ابزارهایی که می تونه محتوای باکیفیت واسه مخاطباتون جفت و جور کنه، آشنا هستین.

۷- یادتون باشه! تولید محتوا ناجور می تونه شما رو احمق جلوه دهد!

ممکنه در روز ۵۰۰۰ کلمه بنویسین و ممکنه یه اشتباه املائی، گرامری و نقطه گذاری ساده در متنتان وجود داشته باشه.

۸- انتشار درست محتوا، کلید رسیدن به موفقیته

به روز بودن با روندای شبکه های اجتماعی عالیه، اما این شبکه ها تنها نوک کوه پخش هستن. بازاریابیای قدیمی تر و ایمیلی هنوز کمک می کنن، اما برندا باید به دنبال کانالای جدید و منحصر به فرد پخش و منتشر کردن محتوا واسه مخاطب باشن.

این که یه کار و کاسبی می تونه با وسیله هایی محتوای تولید شده رو کپی و اونو به دست مخاطب برسونه؟ شاید فروش و بازاریابی بتونه با هدف قرار دادن مخاطبانی خاص و با به کار گیری ابزاری مستقیما با اونا در رابطه شه؟ یا شاید مشارکت و گفتگو بهترین راه واسه تعامل و رد و بدل کردن پیام به مخاطبان شما باشه؟

شرکتا به خلاقیت، شوق و شور واسه انتقال محتوای خود و واسه این که محتواشون دیده شه، نیاز دارن. پخش غیرفعال، یا بدتر از اون، توزیعی که در نتیجه اون فهمیده باشین هیچکی رو درگیر نکرده، تلف کردن انرژی و منابعه. اجازه ندین سرمایه گذاری شما در محتوا، با جدا از آزمایش اون به هدر رود.

سرمایه گذاری

۹- محتوای حود رو سئو کنین

محتواتون باید واسه خوانندگان جذاب و در بین حال کوتاه باشه و هم اینکه همهٔ مطالب باید منطقی باشن. وب سایتتون باید واسه موتورهای جستجو بهینه باشه یا دست کم بعضی از اصول اصلی محتوا رو رعایت کنه.

این بدون معناست که افراد ممکنه در گوگل اصطلاحات مبهمی رو وارد کنن تا شما رو پیدا کنن و سایت شما باید واسه اینجور مواردی بهینه باشه تا این افراد بتونن سایت شما رو پیدا کنن.

بهینه سازی کلمات کلیدی واسه سایت خیلی با اهمیته، چون این کار می تونه ترافیک سایت رو زیاد کنه. کلید واژه چیزیه افراد در اینترنت جستجو می کنه، مثلاً اگه بدنبال دستور غذا هستین، در اینترنت تایپ می کنین “ایده ای نزدیک به چیزی که مورد نظر منه”.

دید شما بستگی به این داره که چقدر در مورد این کلمات کلیدی تحقیق کردین، و این تحقیقات واسه هر قطعه از محتوای شما لازمه. نویسندگان محتوا باید مقاله ای با کلمات کلیدی که تو ذهن دارن بنویسن. اینکار می تونه کارکرد کلی سایت خود رو بهتر کنه و رتبهٔ سایتتون در موتورهای جستجو بالاتر ببره.

پس اگه رستوران دارین کلمات کلیدی تون باید دور عباراتی مثل “رستوران در منچستر” باشه. بعد می تونین با انتخاب نوع غذا، قیمت و نوع رستوران، کمی بخشٔ انتخاب افراد رو کم کنین.

قیمت

ممکنه وسوسه شید که همهٔ کلمات کلیدی خود رو تو یه جمله بذارین، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که اینکار رو انجام ندین! گوگل فناوری داره که می تونه به شما بگه که کلمات کلیدی تون زیادتر از اندازه اشباع شدن یا خیر، و اگه این جوری باشه شما رو بخاطر اینکار جریمه می کنه!

کلام آخر

با در نظر گرفتن موارد گفته شده بازاریابی محتوا سال آینده هم این صنعت به رشد خود ادامه میده.برندا همین طور روش هدف دارای خود رو پالایش می کنن و راه و روشای با احتیاط که دیگه کافی نیس رو کنار می ذارن.

شرکتا باید به قدرت برابری بازاریابی محتوا پی ببرن و چگونگی درست بازاریابی به این روش رو فرابگیرند و به روندایی مثل این جواب بدن تا سرنوشت کار و کاسبی خود رو خوب رقم بزنن.

منبع: alocontent.com – faramohtava.com

92