قالب وردپرس

رهيافتي براي نظرکاوي در متون خبري فارسي-دانلود پایان نامه ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 

رهيافتي براي نظرکاوي در متون خبري فارسي

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

 

 

. مقدمه و ضرورت تحقيق

اطلاع از نظر ديگران از نقطه‌نظرات گوناگون داراي اهميت فراواني است. تصور کنيد که قصد داريد کالا يا خدماتي را خريداري کنيد. آگاهي از نظر مثبت يا منفي افرادي که قبلا آن کالا يا خدمات را خريداري کرده‌اند چقدر براي شما اهميت دارد؟ آيا نظر آن‌ها مي‌تواند بر تصميم شما تاثير‌گذار باشد؟ اگر يک شرکت خدماتي داشتيد به چه ميزان علاقه‌مند به اطلاع از نظر مخاطبين خود در رابطه با مطلوبيت يا عدم مطلوبيت خدمات خود بوديد؟ آيا اطلاع از نظر آن‌ها در اتخاذ تصميمات بهتر به شما کمک مي‌کرد؟ اگر يک کانديداي انتخاباتي بوديد تمايل داشتيد تا از اقبال يا عدم اقبال راي‌دهندگان نسبت به خود خبر داشته باشيد؟

اگر به اطرافمان نگاه کنيم مي‌بينيم که افراد حقيقي و حقوقي گوناگون از شرکت‌هاي بزرگ و سياستمداران گرفته، تا افراد عادي جامعه در تصميمات کوچک و بزرگ خود تحت تاثير نظرات ديگران قرار دارند. طبيعتاً در چنين وضعيتي اطلاع از نظرات افراد اهميت فراواني پيدا مي‌کند.

از طرف ديگر با ظهور وب و گسترش مشارکت کاربران در سال‌هاي اخير به‌خصوص با ظهور پديده‌هايي مثل وبلاگ‌ها[1] و شبکه‌هاي اجتماعي[2]، و تمايل کاربران براي اظهار و به اشتراک‌گذاري نظرات خود پيرامون مسائل مختلف، شاهد حجم انبوهي از نظرات مکتوبي هستيم که هرگز تاکنون با اين حجم، تنوع، و آساني در دسترس قرار نداشته‌اند. اين موضوع به‌همراه اهميت ذکر‌شده در مورد اطلاع از نظر ديگران توجه محققين علوم کامپيوتر بويژه محققين حوزه‌ي داده‌کاوي[3] را به‌خود جلب کرده است و موجب شکل‌گيري حوزه‌اي جديد تحت عنوان “کاوش در نظرات[4]” گرديده است. بر اساس [1] شايد بتوان سال 2001 ميلادي را نقطه‌ي عطفي براي اين توجهات دانست.

به مرور زمان ابعاد گوناگون جديدي در حوزه‌ي کاوش در نظرات نمايان گشتند و تحقيقات متنوعي در رابطه با هر يک از اين ابعاد شکل گرفتند. به عنوان نمونه نياز به اطلاع از هويت و مشخصات شخصي که يک نظر را اظهار کرده است مثلا براي تعيين ميزان سودمندي آن اظهار نظر، و يا نياز به تشخيص نظراتي که براي اهداف نامطلوب (از قبيل تبليغات جهت‌دار به‌نفع يا بر‌عليه يک کالا) درج شده‌اند از جمله‌ي اين ابعاد هستند. مروري بر تحقيقات انجام‌شده در حوزه‌ي کاوش در نظرات را مي‌توان در [1] و [2] ديد. در فصل دو به معرفي ابعاد گوناگون اين حوزه و نيز چالش‌هاي مشترک اين حوزه با حوزه‌هاي ديگر متن‌کاوي[5] (نظير قطعه‌بندي متن[6] و برچسب زدن اجزاء گفتار[7]) خواهيم پرداخت.

[1] Weblog

[2] Social Network

[3] Data Mining

[4] Opinion Mining

[5] Text Mining

[6] Tokenization

[7] Pos Tagging

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد): 

پایان نامه رهيافتي براي نظرکاوي در متون خبري فارسي

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت pdf): 

پایان نامه رهيافتي براي نظرکاوي در متون خبري فارسي

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی فناوری اطلاعات با عنوان 

رهيافتي براي نظرکاوي در متون خبري فارسي

Related posts:

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

متاسفیم. نظرات بسته است.

قالب وردپرس