دانلود پایان نامه ارشد مهندسی فناوری اطلاعات: طراحی الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های خدماتی -مطالعه موردی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 طراحی الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های خدماتی -مطالعه موردی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

 

 

بخش سوم : معرفی سازمان خدماتی

در سازمان های خدماتی محصول یا بازده سازمان نا مشهود است. معمولا نوع خدمت حالت انتزاعی و تجریدی دارد و اغلب بصورت نوعی اطلاعات ، دانش یا آگاهی می باشد. در سازمان های خدماتی منابع انسانی یا نیروی کار، هسته اصلی سازمان را تشکیل می دهند و باید تعداد زیادی کارمند وجود داشته باشند تا بتوانند نیازهای مشتریان را تامین کنند(کدلیر، 1987، ص9).

در سازمانهای خدماتی تولید و مصرف همزمان است، یعنی بین مشتری و ارائه کننده خدمت رابطه متقابل ایجاد می گردد. به عنوان مثال دانشجو با استاد در کلاس گردهم آمده و خدمات اموزشی را دریافت می کند، در اینجا دریافت کننده خدمت در فرآیند تولید مشارکت داشته و محصولی را دریافت می کند. اما در موسسات تولیدی کالا در یک زمان تولید و در زمان دیگر به فروش می رسد(بیات، علیزاده ثانی، 1383، ص6).

سازمان خدماتی فقط محدود به صنایع خدماتی نظیر هتلداری ، هواپیمایی، بانکداری و غیره نمی شود، بلکه خدمات جانبی صنایع تولید کننده محصولات فیزیکی، یعنی خدمات حقوقی ، درمانی و آموزشهای فروشندگی نیز در بر می گیرد.

سازمان های خدماتی بسیار متنوع اند. بخش دولتی از طریق دادگاهها، اداره های کار، بیمارستانها، مراکز اعطا کننده تسهیلات مالی، مراکز نظامی، اداره های پلیس و آتش نشانی، پست، مراکز قانون گذاری و مراکز آموزش، به ارائه خدمات می پردازند. بخش خصوصی غیر انتفایی نیز از طریق موزه ها، موسسات خیریه، کلیساها، مراکز آموزش عالی، بنیادهاو بیمارستانها ارائه کننده خدمات است.

در سال‌های اخیر در تحقیقاتی که روی سازمان‌ها انجام شده بر ابعاد خاصی از تکنولوژی خدماتی توجه زیادی شده است. تکنولوژی خدماتی بر اساس پنج عامل تعریف می‌شود:

1) تولید و مصرف همزمان؛

2) مشتریان نوع محصولی را که به آن عادت کرده‌اند دریافت می‌کنند؛

3) مشتری در فرآیند تولید مشارکت می‌کند؛

4) خدمت حالت انتزاعی و تجریدی دارد و اغلب به‌صورت نوعی اطلاعات، دانش یا آگاهی است؛ در حالی‌که محصولات مؤسسات تولیدی قابل لمس هستند.

5) در سازمان‌های خدماتی، منابع انسانی یا نیروی کار، هسته اصلی سازمان را تشکیل می‌دهند؛ در حالی‌که در سازمان‌های تولیدی، سرمایه، هسته اصلی سازمان را تشکیل می‌دهد. (دفت، ريچارد ال ، جلد دوم ، ص223)

با توجه به ویژگی تکنولوژی‌های خدماتی و اثراتی که بر سیستم‌های کنترل و ساختار سازمانی دارد،

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد): 

پایان نامه طراحی الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های خدماتی -مطالعه موردی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت pdf): 

پایان نامه طراحی الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های خدماتی -مطالعه موردی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی فناوری اطلاعات با عنوان طراحی الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های خدماتی -مطالعه موردی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

background